Blog

خانه | مقالات

چه فشاری برای پکیج بوتان بهینه است؟

تنظیم بهینه فشار پکیج بوتان از جمله اقداماتی است که همواره باید به آن توجه کرد، به ویژه زمانی که نیاز است پکیج بوتان را برای فصل سرد زمستان آماده کنید. مطابق با راهنمایی‌ها، فشار مناسب برای پکیج بوتان دیواری، باید بین ۱ و ۲ بار باشد، به طور مستقل از فصل سال.

در صورت کاهش فشار زیاد، به دستگاه آسیب وارد می‌شود؛ زیرا فشار پایین می‌تواند برای پکیج ضرر آور باشد و اگر فشار بیش از حد (بیشتر از ۳ بار) باشد، آب ممکن است از شیر اطمینان پکیج بیرون ریزد.

در پنل اصلی دستگاه، یک عقربه واضح قرار دارد که به صورت چرخشی حرکت می‌کند. هر زمان که این عقربه بر روی یکی از اعداد قرار می‌گیرد، میزان بار موجود در پکیج بوتان را نمایش می‌دهد. در صورتی که به طور مداوم با کاهش فشار پکیج بوتان مواجه شدید، بهترین راه حل این است که از خدمات یک تعمیرکار متخصص در زمینه بوتان استفاده کنید. همچنین، توجه داشته باشید که تغییرات زیاد و بی دلیل در فشار دستگاه می‌تواند به خرابی آن منجر شود.

چگونه می‌توان فشار مناسب پکیج بوتان را تنظیم کرد؟ این سؤال ممکن است برای کسانی که به نصب و تنظیم پکیج دیواری بوتان مشغول هستند، مطرح شود. برای رسیدن به فشار مورد نیاز و تنظیم آن، ابتدا شیر پرکن زیر دستگاه را باز کنید و صبر کنید تا عقربه دستگاه به میزان استاندارد برسد. اگر شیر پرکن دستگاه آسیب دیده باشد، فشار پکیج به تدریج افزایش می‌یابد و در نتیجه، آب سیستم از شیر اطمینان خالی می‌شود. همچنین، حتماً اطمینان حاصل کنید که شیر پرکن پکیج بسته باشد، به جز زمانی که می‌خواهید بار سیستم را به فشار مناسب پکیج دیواری بوتان تنظیم کنید.

گاهی اوقات، فشار در پکیج بوتان ممکن است از سطح استاندارد خود بیشتر شود. با این حال، برای افزایش ایمنی، سیستم پکیج بوتان به طوری طراحی شده است که هنگام افزایش فشار، آب اضافی از شیر اطمینان خارج می‌شود و جلوی خرابی دستگاه را می‌گیرد. در کل، دلایل اصلی افزایش فشار در پکیج بوتان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱. خرابی یا عدم وجود باد کافی در منبع انبساط

۲. نیمه باز بودن یا خرابی شیر پرکن

۳. سوراخ شدن مبدل از داخل بدون تشخیص نشتی

۴. گیر کردن پمپ یا عیب در عملکرد آن

۵. خرابی یا مشکل در برد پکیج بوتان

 

در صورتی که فشار در پکیج افزایش یافته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟ اگر متوجه شدید که عقربه فشار بیشتر از حد معمول و بیش از ۳ قرار دارد، باید آن را کاهش دهید. برای کاهش فشار در پکیج بوتان، می‌توانید به مراحل زیر عمل کنید:

  1. ورودی آب گرم به پکیج را ببندید.
  2. شیر آب گرم منزل را باز کنید و یکی از فلکه‌های زیر پکیج را به دلخواه ببندید.
  3. شیر پرکن را باز کنید تا فشار آب کاهش یابد. در این مرحله، ممکن است آب از شیر آبی که باز کرده‌اید، تخلیه شود.
  4. این فرآیند را ادامه دهید تا کل آب مدار شوفاژ خالی شود.
  5. بعد از رسیدن فشار به صفر و خالی شدن کل مدار آبی، شیر پرکن را ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان عزیز، به دلیل نوسانات بازار لطفا قبل از واریز وجه و سفارش به صورت آنلاین، از موجودی و بروز بودن قیمت محصول از طریق تماس تلفنی اطمینان حاصل بفرمایید.

025-36604242

Call Now Button